diumenge, 3 de gener del 2010

EL JOC I LES JOGUINES

Benvolguts pares,
Com estem en una època on les joguines són les encarregades amb les que els nostres infants jugaran, gaudiran i experimentaran noves experiències, us volem facilitar informació sobre aquestes , a l’hora de triar una joguina en qualsevol moment de l’any i l’ importància que té el desenvolupament del joc de l’ infant amb aquestes i l’entorn.


1.TOTS ELS INFANTS NECESSITEN JUGAR

* Permet desenvolupar la pròpia capacitat física i mental.
* És font d’autoafirmació, satisfacció i plaer.
* Jugar suposa ser actiu i preparar-se per a la vida adulta.
* Una carència important de joc en la infància portarà un desenvolupament incorrecte i incomplert del la personalitat del nen/a.


2. PER TANT, CAL...

* Prendre consciència de la importància del joc en la vida del nen.
* Valorar les joguines en aquest context.
* Abandonar la idea que el joc és una estona d’entreteniment i poca cosa més.


3.ARRES DE DESENVOLUPAMENT
* Sensorial-Perceptiva.
* Motriu.
* Intel·lectual.
* Afectiva-emocional.
* Social


4.LES JOGUINES

* Creacions artesanes o industrials, especialment dissenyades pels adults per estimular el joc.
* Qualsevol objecte en mans d’un nen pot esdevenir material de joc, que acompanya i estimula l’activitat lúdica amb el mateix valor que la joguina comercialitzada.


5. PER TRIAR LES JOGUINES

*Adequades a la seva edat:
-Ni massa complexes.
- Ni massa senzilles.
*Estimuladores del joc.
*Característiques i interessos del nen:
*Capacitats i necessitats del nen.
* Suficients.
Variades: desenvolupar diferents capacitats.

* Segures i resistents:
- Materials.
- Mida.
- Etiquetatge.
* Rebutjar les joguines molt mecanitzades i que potencien la violència.
Preu-qualitat-temps que podrà jugar.

6. ELS ADULTS: EL JOC I JOGUINES
* Acompanyar-los en moments de joc.
* Fomentar i estimular el joc.
* Crear i triar espais de joc.
* Repartir les joguines durant l’any.
* Gestionar les joguines: amagar i treure.

* Pares, avis, oncles, padrins,....posar-se d’acord.
* Ensenyar-los a triar (publicitat).

7.LA JOGUINA EDUCATIVA
Article EL PAÍS (Desembre/04).
Los padres se sienten más en su rol si compran juguetes de alto valor pedagógico..... De ahí el éxito de los juguetes de un fabricante que muestran reacciones causa efecto que toda la vida se han aprendido con la experiencia doméstica cotidiana. Por ejemplo, una casa pensada para bebés a partir de seis meses donde al abrirse y cerrarse la puerta suena una voz “abierto-cerrado”.
EL JOC ÉS EDUCATIU PER SI MATEIX

8. PER RECORDAR
* Qualsevol objecte és susceptible de convertir-se en una joguina a les mans d’un nen.
* Les joguines no poden substituir sempre el nostre joc amb els nens.
* El joc és una de les activitats més importants en la vida d’un nen.
* Un nen que no sap jugar serà un adult que no sap pensar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada